Matkomforts salladstips
2019-09-22 Food Court / Receptbanken

Pimpa din vardagssallad

Tröttnat på sallad, tomat och gurka? Vi samlar olika sallader under #sidosallad. Andra små enkla knep är att strössla frön eller grovhackade nötter över din sallad. Hyvla parmesan eller en god lagrad ost alternativt smula fetaost över din sallad. Hyvla ner rotfrukter och råmarinera i citron, olivolja, salt och peppar medan du färdigställer resten av middagen. Gör en dressing, har du ont om tid smaksätter du bara salladen med olivolja, salt och peppar. Du kan ugnsbaka dina tomater. Perfekt när de blir lite trötta och inte känns så roliga att äta råa. Krydda snittytan med salt, peppar och lite socker. Godast blir de när du bakar dem riktigt länge. Gärna i en till ett par timmar i 125 grader. För mer protein, blanda i ägg, färdigkokta bönor. En enkel sallad vi serverade i våra matkassar för ett tag sedan var apelsinfiléer blandade med spenat, smaksatt med olivolja, salt och peppar. Enkelt. Gott. Som det ska vara i vardagen!

Lycka till!
Henrik, kock och grundare

Fler inlägg i Receptbanken

Prenumerera på våra goda recept och smarta kökstips!