Tillbehörstips till Vrooom

Här hittar du våra tillbehörstips. Efter önskemål kompletterar vi med den mängd vi räknar med för 4 portioner. Justera mängderna så som det passar just din familj.

Inköpslista tillbehörstips vecka 4

(Vecka 3 hittar du längre ner på sidan)

Paprika 2 st
Zucchini 1 st
Timjan och persilja färsk, fryst eller torkad
Gul lök 1 st
Champinjoner 200g
Rucola 1-2 påsar
Pecorino 50g
Tomat 6-8 st (2 dagar)
Rödlök 1-2 st (2 dagar)
Mozzarella 2 st
Basilika 1 kruka
Vinägrett på 1 msk balsamvinäger, 1 tsk senap (gärna fransk) 2 msk olivolja
Romansallad 2 st

Måndag (Paprika, zucchini, timjan/persilja)
Tärna paprika och zucchini, stek och krydda med timjan, persilja, peppar och salt.

Tisdag (Gul lök, champinjoner, rucola, pecorino)
Tärna lök och skiva champinjon. Stek i olivolja, krydda med salt och peppar. Tillsätt den kokta bulguren och smaka av med salt, peppar och toppa med rucola och hyvlad pecorino.

Onsdag (Tomat, rödlök, mozzarella, basilika, vinägrett)
Servera med sallad på tomat, rödlök, mozzarella och färsk basilika. Smaksätt med en vinägrett på 1 msk balsamvinäger, 1 tsk senap (gärna fransk) 2 msk olivolja samt salt och peppar.

Torsdag (Romansallad, tomat, rödlök)
Gör en grönsallad på romansallad, tomat och rödlök. Smaka av med en god olivolja, salt och nymalen svartpeppar.

Inköpslista tillbehörstips vecka 3

Minitomat 250g
Parmesan 125g (2 dagar)
Rucola 2 påsar
Citron 1 st
Spetskål 300g
Rödlök 1-2 st (2 dagar)
Morot 1-2 st
Chili 1 st
Soja 2 msk
Sallad 2 krukor
Tomat 3-4 st
Mozzarella 2 st
Kokta bönor 1 pkt
Grönkål 200g

Måndag (Minitomater, rucola, parmesan, citron)
Gör en sallad på delade minitomater, rucola och flagad parmesan. Krydda med olivolja, pressad citron, salt och peppar.

Tisdag (Spetskål, rödlök, morot, chili, soja)
Strimla spetskål, rödlök och morot. Stek på hög värme och krydda med färsk chili och lite soja.

Onsdag (Salladskruka, tomat, rödlök, mozzarella)
Servera med en stor grönsallad med sallad, tomat, rödlök och tärnad mozzarella.

Torsdag (Kokta bönor, grönkål, parmesan)
Servera med kokta bönor, stekt grönkål och riven parmesan.

Betygsätt gärna veckans menyer enligt skalan 1 = vill inte se på menyn igen, 5 = vill gärna ha igen!

Prenumerera på våra goda recept och smarta kökstips!