Nästa vecka serveras superfina vaxbönor i Premium. Om ni som jag älskar att grilla så här års så kan man definitivt tillaga dem på grillen om den ändå glöder.
Gör så här
- Ta bort stjälken och skölj bönorna.
- Lägg dem på folie.
- Forma folien som en skål och häll på några matskedar vatten, en klicksmör, flingsalt, svartpeppar och om du har en färsk ört från trädgården (timjan, rosmarin, dragon, persilja).
- Vik ihop foliepaketet så det blir tätt och sätt det på grillen. När vattnet i paketet kokar kommer bönorna ångkoka i paketet tillsammans med kryddorna. Det brukar bara ta några minuter men det beror givetvis på hur hög värme man har på grillen.
- Var väldigt försiktig när du öppnar paketet så du inte bränner dig på vattenångan som kan pysa ut när paketet öppnas.
Lycka till!
/Magnus, produktchef & kock



