En gratäng går att göra på det mesta och passar de flesta! Här är en av mina favoriter med aubergine och tomat. Skiva och salta aubergine. Torka av aubergineskivorna och stek i smör på båda sidor. Skiva tomater och krydda med salt och peppar. Varva tomaterna med de stekta aubergineskivorna i en smord ugnsform. Gratinera med din favoritost eller den ost som passar till det du serverar till gratängen. Fetaost, mozzarella, Västerbottensost, lagrad Svecia… Strö över osten och gratinera i ugnen på 175 grader ca 40 minuter. Ett enkelt och gott tillbehör till det mesta, istället för en potatisgratäng eller som en del av en buffé.
Lycka till!



