Allmänna villkor

Faktureringsrutiner

Kortbetalning: Du registrerar ditt betalkort för återkommande betalningar hos PayEx med en registreringsavgift på 1 kr. Ditt kort debiteras när kommande leverans är beställd och avbokning EJ är möjlig. Detta sker måndag kl 11:00 i samma vecka som leveranssöndagen. Om det ej går att debitera ditt registrerade kort görs en anmärkningskontroll och en e-postfaktura med faktureringsavgift på 10 kr skickas till din e-post.

E-postfaktura: Fakturan skickas till din E-post måndagar jämna veckor. Då debiterar vi det du beställt under perioden. Faktureringsavgift 10 kr. Betalningsvillkor 15 dagar. E-postfaktura ligger som standar om inget aktivt val görs.

Pappersfaktura: Fakturan postas till dig varje jämn måndag. Då debiterar vi det du beställt under perioden. Faktureringsavgift 25 kr. Betalningsvillkor 15 dagar.

När du väljer att bli fakturakund hos oss görs en kreditupplysning. Har du exempelvis en betalningsanmärkning så kan vi inte erbjuda efterskottsbetalning mot faktura, du kan istället välja att bli kund med kortbetalning.

Prishöjningar aviseras 1 månad i förväg, så att alla har möjlighet att i god tid se över sina leveranser framåt och göra eventuella ändringar som önskas.

Beställningsrutiner

Din beställning, ändring av storlek eller avbeställning måste vara oss tillhanda senast 7 dagar innan aktuell leveranssöndag.

Eventuella ändringar gör du enkelt själv genom att logga in på ”Min sida”.

Leveransrutiner

Leveransen sker till angiven leveransadress på söndagar mellan kl 14-22. Din leveranstid med marginal på +/- 30 minuter, kan du se på ”Mina sidor” från och med torsdag kl 15.00 innan aktuell leveranssöndag. Vintertid vid extremt väder/väglag kan transportfirman behöva en marginal på +/- 1 timme. Om ingen är hemma vid leveranstillfället lämnar chauffören lådan utanför er dörr och skickar ett sms om att leveransen är utförd. Vi kan då inte ansvara för matens hållbarhet eller för eventuell stöld. Som alternativ kan du som bor i Storstockholmsområdet välja måndagsleverans mellan kl. 17-22.

Lådan levereras söndagen innan angiven vecka för vilken vi planerat att maten ska ätas.

Uppsägning

Du kan när du vill avregistrera dig som kund men vi är mycket noga med att det måste ske med minst 7 dagars framförhållning. Anledningen är att vi jobbar för minimalt med matsvinn och på måndagar beställer vi alla råvaror. Vi beställer exakt så mycket råvaror vi skall leverera.

Sekretess

Era personuppgifter kommer att lagras men kommer endast att användas av Matkomfort, vi kommer aldrig lämna vidare era personuppgifter till annan part. Läs mer i vår Integritetspolicy.

Prenumerera på våra goda recept och smarta kökstips!